Bloggarkiv

tisdag 13 oktober 2020

Den Lila Pringles Röret - The Lilac Pringles Tube.

Den Lila Pringles Röret - The Lilac Pringles Tube. 

Ibland behöver du en låda eller burk att stopp lite grejer i.
Tomma Pringlesburkar (rör)  är perfekta att använda för sånt.


***

Sometimes you need a box or a can to put som stuff in.
Empty Pringles tubes is perfect to use for that.




Jag började med en tom ( diskad inuti) rör. Ville inte ha den lika lång som den är från början så jag kapade den.


***
I started with an empty (washed inside) tube. Didn´t want it to be that long (high) as it is so I cut it.











Kanten och nederdelen målade jag för att dölja den röda färgen.
Jag var inte riktigt säker på hur jag skulle göra överkanten. Kanske med fint designpapper så skulle locket passa bra. Så jag målade först.


***
The edge and the end I painted to hide the red colour.
I wasn´t sure how to make the edge on top. Maybe just with cute Design paper the lid would fit nicely.
So I just painted it first.








Sen gjorda jag den lila blåa linjen för att också dölja det röda ifall att Designpappret inte skulle bli helt perfekt där ändarna möts. Som en liten säkerhetsåtgärd.


***
Then I made the lilac bluish line also to hide the red colour if the Design paper would not be perfect where the ends meets. Like a small safety precaution.







Jag hittade i min Scraplåda med rester detta fina Designpapper från Magnolia, Once upon a Time -Hydrangeas. Jag distressade DPns kanter och limmade fast det. 

Locket ville inte sitta kvar så bra så först limmade jag ett ljuslila sidenband, vek det över kanten och limmade fast med min limpistol. Men det räckte inte för att få locket att sitta kvar så jag limmade på det mörklila sidenbandet och det gjorde susen.


***
I found in my Scrap box for left overs this beautiful Design paper from Magnolia, Once upon a time - Hydrangeas.  I distressed the DPs edges a little and glued it on.

The lid didn´t pop on great so first I glued on a pale lilac silk ribbon, folded over the edges using my glue gun.  But it wasn´t enought for the lid to stay on so I glued on the darker lilac/ purple silk ribbon and that did the trick.













Dekoration.... Jag hade tänkt att bara ha bokstäverna på,  jag tyckte det skulle räcka men jag kunde inte låta bli. Det blev lite mer.

Lite Wink of Stella Clear 999 på bokstäverna och snirkel dekorationerna.


***
Decoration... Well I was supposed to just hav the letters on, I thought that would be enough but I couldn´t help myself. Did a bit more.  

A little Wink of Stella Clear 999 on letters and swirls.












Beep beep / K



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar